UR Pedagogiska Frågor

Utmanande undervisning i pandemin : Smittsäker undervisning

Del 3. Pandemin har utmanat oss att tänka nytt. Vi diskuterar olika tips på smittsäker undervisning. Exempelvis att arbeta med ljud och rörlig bild i smittsäkra lokaler eller kanske utomhus. Medverkande: Karin Berg, lärare Schillerska gymnasiet, Åsa Hemborg, projektutvecklare UR och Elinor Kennerö Tonner, rektor Källbrinksskolan. Frågorna diskuteras även av en panel bestående av Annika Agélii Genlott, SKR, Lars Lingman, RISE, Aurora Lindberg, SPSM och Anders Duvkär, Skolverket. Moderator Sandra Wissting, RISE. Inspelat den 17 juni 2021 i Stockholm inom projektet Skola hemma. Arrangörer: RISE och UR.