Cinebox

cinebox-logo

Välkommen till Cinebox som erbjuder inspirerande utbildningsfilmer för både äldre och yngre elever! Filmerna fungerar bra och kompletterar undervisningen i skolan. Till våra filmer finns studiehandledningar med övningar och frågor som har koppling till skolans olika läroplaner.

Här på Film och Skola kan du precis som vanligt söka bland våra kvalitativa filmer. Vill du se filmerna strömmande rekommenderar vi ett abonnemang. Som abonnentkund ser du även tillhörande handledningar när du är inloggad. Du som köper DVD, kontakta oss för beställning samt handledning som då levereras via mejl:

Beställ DVD:

Mejla info@filmochskola.se om du önskar köpa en utbildningsfilm på DVD. Alla filmer som finns tillgängliga som DVD är märkta med ”Finns även att beställa som DVD”.

Telefon: 08-445 25 50. Vi erbjuder ibland paketerbjudanden av DVD, se Informationsblad om filmer i vänstermenyn.

Cinebox titlar finns att söka på Film och Skola

Cinebox webbsida har upphört och titlarna är nu sökbara på vår strömmande sajt Film och Skola i stället. Cinebox har sedan starten erbjudit DVD-distribution, men numera har strömmande film i princip tagit över och filmerna finns nu här på www.filmochskola.se

Bakgrund

Cinebox är en stor distributör av utbildningsfilm som i decennier förmedlat film till Sveriges Mediacentraler, skolor, föreningar och bibliotek. Cinebox är ett varumärke inom Swedish Film AB och köper in, versionerar och bearbetar film för undervisningsbruk. Vi erbjuder pedagogiskt intressanta och underhållande filmer av hög kvalitet. Läs mer om Swedish Film.

Är du filmare?

Har du gjort filmer mot målgruppen skolor eller utbildning? Kontakta oss för hjälp med distribution och marknadsföring. Vi diskuterar gärna även nya filmidéer som kan passa för skolor.

Kontakta oss om du har frågor eller vill beställa.
Ann Nordström

Tel. 08-509 025 63 (dir) | 08-445 25 50 (vxl) | E-post: ann.nordstrom@cinebox.se