Spelfilm plus Drama

Suffragette

De var arbetande kvinnor som såg att fredliga protester inte gett någonting trots decenniers kamp i den tidiga feministrörelsen. De var tvungna att inse att en radikal kamp var den enda vägen till förändring eftersom ingen tog dem på allvar. De riskerade att förlora sina jobb, sina hem, sina barn och sina egna liv - allt i kampen för lika rättigheter. Den vanliga arbetaren Maud blir indragen i Suffragetterörelsen av en slump. Plöstligt upptäcker den fredliga småbarnsmamman att hon har blivit en eftersökt aktivist...

Lärorik om varför feminism finns och om att de rättigheter kvinnor idag har i västvärlden inte kan tas för givna. Hjärtskärande och mycket inspirerande!

Trailer

A-märkt film ikon  A-märkt film