headphones

UR Moderna Språk

Anaconda société : Frankrike och rökning - en inpyrd vana på väg att förändras?

Är rökning en del av den franska kulturen? Idag är det förbjudet att röka på franska krogar och åldersgränsen för att köpa cigaretter är 18 år. Trots det fortsätter fransmännen att röka. Arman och Emmanuelle ställer sig utanför ett gymnasium i Paris för att prata med några av ungdomarna om hur de ser på rökning. Vi träffar också David som är storrökare och upprörd över att rökförbuden i Frankrike sprider ut sig. Till sist åker vi till familjen Mungur för att fråga dem om deras relation till rökning och om de tror att fransmännen kommer att fimpa.
  • Originaltitel: Anaconda société : Frankrike och rökning - en inpyrd vana på väg att förändras?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2010