UR Ekonomi

Barn till salu : Gränsvakter mot trafficking

På gränsen mellan Nepal och Indien arbetar Sita som gränsvakt. Hennes uppdrag är att upptäcka och stoppa trafficking av flickor från Nepal till Indien. Det finns över 200 000 nepalesiskor i den indiska sexindustrin. Många är barn, en del är så små som åtta år. De hålls fångna på bordeller och vissa får ta emot 40 män varje dag. Organisationen Sita arbetar för har hem där flickor som räddats kan bo och få utbildning. Många som jobbar för organisationen har själva blivit fritagna från bordeller eller stoppade vid gränsen. Genom sitt arbete vill Sita och de andra förhindra att flickor hamnar i barnsexhandeln.