headphones

UR Engelska

Newsreel world : 2024-04-13

Nyheter från den engelskspråkiga världen på avancerad engelska. I Australien vill regeringen att universiteten ska ta större ansvar för att stoppa sexuella övergrepp på sina skolor och campus. Organisationen Our Watch har länge kampanjat för att högskolorna måste säkra unga studenters säkerhet. Nigerias filmindustri ”Nollywood” producerar näst flest filmer i världen. Intervju med den prisbelönta regissören Dimbo Atiya. NASA ska införa en egen tidszon för månen och Botswana hotar att skicka 20.000 elefanter till Tyskland om de förbjuder införsel av jakttroféer. Musik av indiska artisten Justh som blivit viral.
  • Originaltitel: Newsreel world : 2024-04-13
  • Bolag: UR