UR Pedagogiska Frågor

UR Samtiden - Född med CHARGE-syndrom : Om att lära sig. Del 1

Personer med CHARGE-syndrom har ofta beteendemässiga särdrag som omgivningen ibland har svårt att förstå. Många gånger tror folk att de är utvecklingsstörda. Men så är det sällan. David Brown är specialpedagog och har fokuserat sitt arbete på att hjälpa barn och unga med CHARGE-syndrom. Han förklarar deras beteende och visar konkreta metoder man kan använda. Inspelat i mars 2013. Arrangörer: Specialpedagogiska skolmyndigheten i samarbete med Karolinska universitetssjukhuset, Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor, Förbundet Sveriges dövblinda och Stockholms läns landsting. Del 1 av 5.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Född med CHARGE-syndrom : Om att lära sig. Del 1
  • Bolag: UR