UR Pedagogiska Frågor

UR Samtiden - Född med CHARGE-syndrom : Om att lära sig. Del 2

Första gången Dawid Brown kom i kontakt med ett barn som har CHARGE-syndrom var för 30 år sedan i England. Innan dess hade barn med den sjukdomen bara fått olika diagnoser som döv, blind eller handikappad. Då var det svårt att ge barnen den hjälp de behövde. Idag är David Brown en av världens mest kunniga personer i att leda och utveckla barn med CHARGE-syndrom. Inspelat i mars 2013. Arrangörer: Specialpedagogiska skolmyndigheten i samarbete med Karolinska universitetssjukhuset, Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor, Förbundet Sveriges dövblinda och Stockholms läns landsting. Del 2 av 5.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Född med CHARGE-syndrom : Om att lära sig. Del 2
  • Bolag: UR