UR Pedagogiska Frågor

Elevhälsan är en del av det pedagogiska arbetet i skolan och varje lärare är delaktig i det. Varför är då organisering och samordning av skolans elevhälsoarbete så svårt? Och hur får man skolans personal att arbeta tillsammans för att uppnå de krav på elevhälsan som står i skollagen? Pia Skott, universitetslektor i pedagogik vid Stockholms universitet, föreläser. Inspelat den 7 maj 2018 på Münchenbryggeriet i Stockholm. Arrangör: Rektorsprogrammet, Stockholms universitet och Specialpedagogiska skolmyndigheten.
  • Actors: Pia Skott;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Rektorsprogrammets forskningskonferens : Samordning för bättre elevhälsokompetens i skolan
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2018