UR Pedagogiska Frågor

Elevhälsan ska främst vara förebyggande och främjande. För att uppnå det målet måste elevhälsoarbetet omfatta hela skolan och alla yrkesgrupper som arbetar där. Ingrid Hylander, legitimerad psykolog och docent i pedagogik, berättar om vad som försvårar samarbetet mellan de olika professionerna i elevhälsan och om hur ett flerprofessionellt team kan utvecklas till ett interprofessionellt team. Inspelat den 7 maj 2018 på Münchenbryggeriet i Stockholm. Arrangör: Rektorsprogrammet, Stockholms universitet och Specialpedagogiska skolmyndigheten.
  • Actors: Ingrid Hylander;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Rektorsprogrammets forskningskonferens : Yrkesroller och teamutveckling i elevhälsan
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2018