Utbildningsfilm Fysik, Musik

Ljudets magi – ett underverk och en vetenskap

Ljud kan vara underverk och en vetenskap. Ljud är magiskt. Det påverkar oss på så många olika sätt. Det kan vara vackert och det kan vara outhärdlig tortyr. Hörseln är det av människans fem sinnen som aldrig sover. Även under sömn kan vi vakna av ett barns gråt eller höra om någon pratar högt i närheten. Vissa djur ”ser” med hjälp av ljud och det kan blinda också göra. Kymatik är läran om synligt ljud och i den här filmen får vi lära oss om alla slags ljud och vad vi kan göra med ljud. Visste du att man kan bränna bort tumörer med enbart ljud? Ljudets magi är en unik film som kommer att få dig att lyssna.

• Produktionsland: Kanada
  • Produktionsår: 2015