Spelfilm

Film och Skola - spelfilm dekorativ bild
Välj mellan över 2800 spelfilmer som nya Utvandrarna, Comedy Queen, Viljas äventyrNelly Rapp - Monsteragent, Astrid Lindgren-favoriter, West Side Story (2021), SameblodEva & Adam, SVJ – Den stora vänliga jätten (Roald Dahl), Hunger Games, Den allvarsamma leken, Mig äger ingen, Judas and the Black Messiah, American History X och många, många fler. På vår temasida tipsar vi om filmer med handledningar.

Använd vänstermenyn "Spelfilm" för att läsa mer om Film och Skola - spelfilm

----------------------------

Film och Skola - spelfilm plus dekorativ bild
Här finns specialutvalda barnfilmer, festivalfavoriter och många prisbelönade titlar från ytterligare distributörer. Se allt från Chaplin, MumintrolletLill-Zlatan och morbror raring, Pelle Svanslös, vinnarfilmer från barn och ungdomsfilmfestivalen BUFF, Den lille prinsen, Suffragette, Vinterviken, Captain Fantastic, Mustang, specialinköpta spelfilmer för språkundervisning i engelska, franska, tyska och spanska med språktextning på målspråket. Många av filmerna har handledningar!

Använd vänstermenyn "Spelfilm" för att läsa mer om Film och Skola - spelfilm plus

Swedish Film Licens dekorativ bild
För att visa spelfilm i skolans värld, såväl i klassrum som på fritidsavdelningen, behövs alltid institutionella rättigheter. Med Swedish Film Licensavtal ges ett generellt tillstånd att visa filmer från våra medverkande filmbolag. Du som visar film i skolan vet då att filmskaparna får ersättning för filmerna de har gjort.

Använd vänstermenyn "Spelfilm" för att läsa mer om Swedish Film Licens