Film och Skola – spelfilm plus

Film och Skola - spelfilm plus-filmer dekorativ bild

• På tjänsten Film och Skola – spelfilm plus finns allt från klassiker till kända nyheter samt specialinköp från barnfilmfestival, speciellt utvalda för barn och unga. Filmerna kan ses dygnet runt, ett obegränsat antal gånger.

• För att nyttja tjänsten behöver skolan teckna en Swedish Film Licens.

• Nu finns över 380 spelfilmer på spelfilm plus. Antalet filmer uppdateras löpande och nya titlar tillkommer successivt. Här finns bland annat film från NjutaFilms, Studio S, Sandrews, Folkets bio, Soul Media, Edge Entertainment, NonStop Entertainment.

• Till många av filmerna finns lärarhandledningar under respektive film, lätt åtkomliga när du är inloggad. Titta på temasidan spelfilmer med handledningar för filmtips.

• Spelfilmerna på spelfilm plus fungerar på PC, Mac och på Chromebook samt på de flesta plattformar, som smarta mobiler och läsplattor.